המדריך המקוצר למחקר במילים

המדריך המקוצר למחקר במילים

irit frank / מרץ 28, 2017 / שיווק בעזרת תוכן / 0 Comments

אני יודע מי הלקוחות שלי"
כמעט כל בעלי העסקים שאני פוגשת ופגשתי ב 6 שנים האחרונות אמרו לי את המשפט זה.
"אני יודע מי הלקוחות שלי". תכלס, אני מאמינה להם, אחרי הכל הם מתפרנסים מהעסק שלהם… אחרת לא יכלו להרשות לעצמם לעבוד איתי 🙂
אבל, וזה אבל גדול, רובם עדיין לא ידעו מי הם הלקוחות העתידיים שלהם, איך ואיפה הם מחפשים אותם ובעיקר מה הם המינוחים בהם הם משתמשים.
כי אחרי הכל… בדיגיטל, אם אנחנו יודעים את המינוחים הספציפיים אז פתרנו חלק גדול מאוד מהתעלומה…

למה צריך מחקר מילים בכלל?

מה שמניע את האינטרנט זה התוכן שאנחנו הגולשים ומותגים מייצרים. התוכן הזה ברובו מורכב ממילים כתובות. וכשאני כותבת "תוכן" אני מתכוונת גם למודעות בפייסבוק, דפי הנחיתה שלנו, הפוסטים הזועמים שלנו על הבנק וקופת החולים… כל אלו ועוד סוגים רבים אחרים מרכיבים את האוקיינוס המופלא הזה של האינטרנט.
ואת התוכן הזה, הרובוטים של מנועי החיפוש (לא רק גוגל, יש עוד כמה) סורקים כל הזמן.
בכל פעם שאנחנו מחפשים משהו באינטרנט, מנועי החיפוש מחזירים לנו חזרה את התוצאות הכי רלוונטיות לחיפוש. איך הם קובעים את הרלוונטיות? כולנו היינו רוצים לדעת 
אם אנחנו יודעים באילו מילים בדיוק הלקוחות שלנו מתארים את הבעיות שלהם ואו את הפתרונות שהם מחפשים, היה לנו הרבה יותר פשוט להופיע מולם כאשר הם זקוקים לנו. נכון? נכון!
להביא את הלקוחות אל דף הנחיתה שלנו או אל האתר שלנו זה רק צד אחד של המשוואה. מה קורה כאשר הצלחנו להביא אל הלקוחות עד אלינו, אבל בגלל הבדלי שפה ואו מינוח ההמרה מתפספסת?

פעמים רבות אני נתקלת במותגים שאינם מדברים "בשפה" של הלקוחות שלהם ולכן הם סובלים מאחוזי המרה נמוכים. הם מצלחים להביא כמויות יפות של מבקרים אל דפי הנחיתה והנכסים הדיגיטליים שלהם ואז ברגע האחרון משהו שם לא עובד וההמרה מתפספסת.
אם אנחנו לא "נדבר" בשפה שמהדהדת ללקוח הסופי שלנו, שברורה לו, שהוא מרגיש שהוא מוצא את עצמו בה אז ייוצר דיסוננס. הלקוח לא יהיה בטוח שאנחנו יודעים ומסוגלים לפתור לו את הבעיה והוא פשוט ימשיך לחפש.
על מנת שתתבצע המרה בקלות ובמהירות הלקוח חייב לדעת בעצמו באופן מוחלט שאנחנו הפתרון הכי טוב ונכון לבעיות שלו. יש מגוון שיטות ומדדים להגברת המרה, אך החשוב ביותר לשיטתי זו השפה בה אנו עושים שימוש בחומרי השיווק שלנו.

לסיכום, מחקר מילים הוא למעשה הצעד הראשון בבניית תוכנית תוכן ותוכנית פרסום בדיגיטל. גם אם אנחנו לא מתכוונים כרגע להיכנס למסע פרסום בגוגל או לפעילות SEO עבור האתר, שלנו. גם אם כרגע אנחנו מתמקדים אך ורק בפייסבוק חשוב מאוד לערוך מחקר מילים מקיף על מנת לדעת באילו מילים ומונחים הלקוחות שלנו משתמשים. על מנת שנוכל לגרם להם להרגיש בנוח בקלות יחסית.

אז איך מתחילים?

אני אוהבת להתחיל את מחקר המילים שלי בתנ"ך של האינטרנט. גוגל. לגוגל יש כלי נהדר למחקר מילים והוא חינמי לגמרי. ה keyword tool. הכלי הזה מאפשר לנו למצוא מונחי חיפוש רלוונטיים וגם לדעת מה הם נפחי החיפוש של אותם מונחים. כאשר אנחנו פותחים את הכלי, הוא יאפשר לנו להכניס בו מספר מילים ואו מונחים שקשורים לתחום העיסוק שלנו, ואז יתבצע חיפוש ואנו נקבל בחזרה המון מילים נוספות שיכולות להיות רלוונטיות לנו וגם את נפחי החיפוש של אותן המילים והמונחים. מקסים נכון? אני בהחלט חושבת ככה…

לאחר גוגל אני פונה אל keyword shitter – כן…. שם מעורר סקרנות נכון? הכלי הזה עורך מיפוי מלא ונותן לנו בחזרה רשימה של מאות לעיתים אלפים של מונחי חיפוש רלוונטיים. כאן אין נפחי חיפוש.

אני אוהבת להתחיל עם גוגל, להבין מה הם המונחים הכי מחופשים ורלוונטיים לי ואז משם אני עוברת אל ה shitter ומקבלת ממנו מיפוי מלא של כל המילים הרלוונטיות.
נכון, לא לכל המינוחים שם יש נפח חיפוש גבוה אבל, וזה אבל גדול… ההמרות שלנו לרוב יגיעו ממונחי חיפוש ספצפיים. לדוגמא: רופא שיניים התמחות בהרמות סינוס פתח תקווה.
עוד מילה לגבי שני הכלים האלו, אני תמיד מתחילה מגוגל… בגלל שהוא התנ"ך  ולכן, הוא תמיד מראה לי את הכיוון הנכון, לאחר מכן אני ממשיכה עם כלים אחרים, שמאפשרים לי למצוא בלי לשבור את הראש את כל שאר המינוחים הפחות מחופשים על ידי הגולשים.

לסיכום, מחקר מילים הוא למעשה הצעד הראשון בבניית תוכנית תוכן ותוכנית פרסום בדיגיטל. גם אם אנחנו לא מתכוונים כרגע להיכנס למסע פרסום בגוגל או לפעילות SEO עבור האתר, שלנו. גם אם כרגע אנחנו מתמקדים אך ורק בפייסבוק חשוב מאוד לערוך מחקר מילים מקיף על מנת לדעת באילו מילים ומונחים הלקוחות שלנו משתמשים. על מנת שנוכל לגרם להם להרגיש בנוח בקלות יחסית.

שיהיו לנו המרות שמחות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *