פיצ'ר חדש במערכת הפרסום Facebook Rules

פיצ'ר חדש במערכת הפרסום Facebook Rules

irit frank / ינואר 21, 2017 / פרסום בפייסבוק / 0 Comments

פייסבוק, היא רשת פרסום נפלאה, הסיבה הראשונה שהופכת את המערכת והאלגוריתם שלה לכזה פלא, זה כמות המידע (DATA) שיש למערכת על הגולשים. היא מאפשרת לנו לטרגט (to target ) ברמה כירורגית את קהל היעד שאנו מעוניינים בו. שזה גם יעיל תקציבית וגם יעיל שיווקית.
הסיבה השנייה שהופכת את המערכת הזו לכזה פלא היא העובדה, שהחברלך במרכזי הפיתוח לא נחים לרגע וכל כמה חודשים מוצאים לשוק פיצ'רים ויכולות חדשות.
נכון, זה יכול לעצבן ואו לקומם. תארו לעצמכם, אדם קם בבוקר, מגיע לעבודה, פותח את המחשב ובא לעשות את מה שהוא רגיל לעשות אבל הוא מגלה שמישהו הזיז את כפתורים אליהם היה רגיל, או שינה את ההגדרות או השם ישמור!! אללי לנו!! שינה את האופן שבו המערכת מחשבת את החשיפה….
היקום לעיתים קורס לתוך עצמו 🙂
אבל אני אישה אופטימית…. אני טוענת שזה שומר עלינו, הקמפיינירים (המורעלים, יש להוסיף) חדים, זריזים ובקשב מלא….
אז ללא כל הקדמות נוספות… קבלו אתו! את הפיצ'ר החדש הישר מצוות הפיתוח של מחלקת ה PPC של המערכת…. Rules – חוקים, או כללים בתרגום יותר נאמן למשמעות.

Facebook Rules – על שום מה ולמה?

בואו נתחיל מההתחלה… מהבוקר. לא בוקר ספציפי כי אם בוקר. כיחידת זמן התחלתית.
קמה לה קמפיינרית (מורעלת יש להוסיף) בבוקר, עוד לפני שהשמש זורחת לישיבת הלוטוס היומית שלה. ומיד שולחת יד לטלפון שלה לבדוק באפליקציית ניהול הקמפיינים של פייסבוק מה התחדש בלילה. חשיפה, המרות, עלויות וכו.
וכך היא מתחילה את היום… את הפעולה הזו של "נגיעה קלה" בכל קמפיין וקמפיין, הקמפיינרית המורעלת שלנו עושה בין 3-5 פעמים ביום עבור כל קמפיין כאשר הוא במצב של אופטימיזציה מלאה.
למה? כי אנחנו תמיד רוצים לדעת מה קורה עם העלויות שלנו, מה קורה עם אחוזי החשיפה וכו שלנו, וגם, כאשר אנחנו מנהלים תקציבים של עשרות ואו מאות אלפי שקלים לחודש פר קמפיין המספרים האלו יכולים להשתנות בשעות ספורות והקמפיין כולו יכול לצאת מאופטימיזציה בקלות רבה אם לא נהיה "עם יד על הדופק".
הגיוני וברור נכון?
כאן בדיוק, בנקודה הזו של הסיפור שלנו נכנסים ה Facebook rules החדשים לתמונה…
בעזרת כללים אלו אנו יכולים למעשה להורות למערכת ליידע אותנו על שינויים בקמפיין, בעלות הליד, בכמות החשיפה ועוד כל מני תופינים כאלו.
וכאשר זה קורה, אנחנו יכולים להגדיר למערכת אם לסגור את הקמפיין או את סט המודעות או לערוך שינויים בביד (bid ) להגדיל או להקטין, או להגדיל תקציב לכלל הקמפיין וכו, או פשוט ליידע אותנו בעזרת נוטיפיקציה קלילה.
ואז אנחנו יודעים מתי לגשת לכל קמפיין ולערוך בו שינויים נדרשים.
כך שלמעשה הוספת הפיצ'ר הזה חסך לי ולכם המון המון התעסקות…. המון!
אלוהים! מה אני אעשה עכשיו עם כל הזמן הזה שנפל עלי? 🙂

תכלס, איך בונים Facebook Rules

כאן בתמונה, למעלה מצד ימין (אני עובדת עם מערכת הפעלה באנגלית. אצל מי שעובד בעברית זה כנראה יהיה בצד ההפוך ) אתם יכולים לראות קובייה חדשה.
זה המקום בו אנחנו ניצור את הכללים החדשים שלנו. אנחנו נקבל קובייה כזו עבור הרמות בקמפיין. החל מרמת הקמפיין ועד רמת המודעה.

כללים ברמת הקמפיין :
כאשר אנו פותחים את חלון הקובייה זה המסך הבא שנקבל, כאן אנחנו קובעים את סוג הפעולה שאנחנו רוצים שהמערכת תבצע כאשר הכלל מתקיים.
קיימות לנו האופציות הבאות:

  • סגירת הקמפיין – אני לא אוהבת לסגור קמפיינים מניבים, אני טוענת שזו קארמה גרועה 🙂קמפיינים מניבים לא סוגרים. אם המחיר יקר מדי מתקנים את מה שדרוש תיקון.
  • שליחת נוטיפיקציה – מבחינתי תמיד עדיף. מה גם שאני אוהבת "לחוש" את הקמפיינים שלי ולא לפעול על אוטומט. צריך לזכור שמאחורי כל האלגוריתם המטורף הזה נמצאים אנשים, המשתמשים של פייסבוק שלמעשה גומרים לאלגוריתם הזה לזוז…. לא הכל זה 0 או 1. לפעמים צריך "לחוש".
  • שינוי התקציב לקמפיין כולו – הגדלה או הקטנה של התקציב היומי או התקציב הכולל, תלוי איך בנינו את הקמפיין מההתחלה. לפי daily budget או lifetime budget .
  • שינוי ה bid – אופציה זו תפתח לנו (כלומר, לא תהיה אפורה) רק במידה ואנחנו עובדים על בידים (bid) ידני. מתי לעבוד על ביד ידני ומתי על ביד אוטמטי?
    זה נושא למאמר אחר לגמרי ומורכב לא פחות ואולי אפילו יותר, אבל אם זה מעניין אתכם… שלחו לי הודעה… ואשב לכתוב את המתודולוגיה

אחרי שבחרנו את הפעולה שהכלל יבצע כאשר הכלל הזה יתמלא אנחנו יורדים לרזולוציה של הכלל עצמו. מה צריך לקרות על מנת שהכלל יופעל.

האפשריות שיפתחו לנו כאן הן:

  • תקציב יומי שיצא
  • התקציב הכללי לקמפיין שיצא עד כה – יש לי לקוח של על כל 1000 שח של מדיה רוצה לדעת כמה לידים הוא קיבל. כלל זה מאפשר לי לקבל נוטיפקציה על כל 1000 שח ולמעשה כך אני לא מפספסת את הסמן שהוא מעוניין בו.
  • תדירות – באיזו תדירות הקהל שלנו נחשף למודעה. אם התדירות עולה או יורדת אנחנו רוצים לדעת ולבצע שינויים בקמפיין.
  • תוצאות – עבור קמפיינים שהם אינם מבוססי פיקסל \ המרות. אלא יותר קמפיינים של אינגיייג'מנט כגון boost post , קליקים לאתר וכו.
  • עלות פר תוצאה – נניח בחרנו לקדם פוסט מסויים, עבור הגדלת חשיפה. במידה ועלות התוצאה גבוהה מX אנחנו נרצה לדעת. חשוב לציין, שאם אתם לא יודעים כמה אמורה לעלות לכם תוצאה כי זה חשבון חדש, מוצר חדש, קהל חדש וכו. הסעיף הזה יהיה קצת לא רלוונטי מבחינתכם.
  • עלות פר התקנה של אפליקציה
  • זמן שעבר מרגע ההקמה של קמפיין או סט מודעות או מודעה
  • עלות פר המרה של פיקסל – כאן אנו יכולים לבחור בין כל ה standard events
    את הסעיף הזה הייתי מכניסה לפיוט המסכם של הגדת פסח, דיינו 🙂
    "אילו היו נותנים לי רק את הנוטיפקציה של עלות פר המרה מבוססת פיקסל, דיינו" !
  • אחר – בסעיף הזה אנחנו יכולים להגדיר את הנתונים הבאים כטריגרים :
    Link CPC – כמה עולה לנו בממוצע לחיצה על קישור במודעה \ פוסטCPM מומצע – כמה עולות לנו בממוצע 1000 חשיפות

CTR ממוצע – כמה קליקים היו לנו בממוצע. הקליקים יכולים להיות מהסוגים הבאים : לייקים, קליקים על קישורים, על התמונה בפוסט וכו חלקי כמות החשיפות של המודעה .

כמות החשיפות – כמה חשיפות היו לנו עד כה. לאורך כל הקמפיין

חשיפות : כמות החשיפות שהיו לנו עד כה.

reach – לכמה אנשים הגענו עד כה בקמפיין שלנו. כמה אנשים צפו בו.

השלב הבא, הוא בחירת טווח הזמנים בו נראה שהחוק יפעל.
כלומר : האם נרצה שהחוק יבדוק את הפרמטרים שבחרנו בכל יום? או אולי בכל 3 ימים או לכל התקופה בה הוא רץ.
התשובה שלי היא, תלוי בגודל התקציב שלכם. אם התקציב שאתם מריצים הוא כמה עשרות שקלים ביום פר קמפיין או סט מודעות אני חושבת שמספיק שהכלל ירוץ כל 3 ימים. אם אתם מנהלים תקציבים גדולים יותר אז כמובן שאנו רוצים להריץ את הכלל מדי יום.

כאן, אנחנו רואים את התפריט האחרון שבו אנו צריכים לבחור מספר שבמידה ובעברנו אותו או לא הגענו אליו אנחנו נרצה לקבל התראה.
האפשרויות הן :

  • גדול מ – לדוגמא: אם מחיר ההמרה גדול מ 20 ש"ח אנחנו רוצים לקבל התראה
  • קטן מ – לדוגמא: אם לא הגענו ל X חשיפות ביום אנחנו רוצים לקבל התראה
  • בין לבין – אם כמות התקנות האלפיקציה היא בין 3- 5 ליום אנחנו רוצים לקבל התראה
  • לא בין לבין – אם עלות ההמרה של רכישה באתר היא לא בין 20 -45 ש"ח פר המרה, אז אנחנו רוצים לקבל התראה. אני מריצה כזה חוק עכשיו על קמפיין רכישות באתר של לקוח שמוכר מחשבים וציוד טכנולוגי. כמובן שאני יודעת מה עלות המרת הרכישה הממוצעת שלי דרך קמפיינים בפייסבוק. את זה אני יודעת בגלל שאנחנו עובדים יחד כבר חודשים ארוכים, ושלושתנו למדנו מה הוא מחיר טוב להמרה דרך פייסבוק. וכשאני כותבת שלושתנו אני מתכוונת לשילוש הקדוש: אני, הלקוח והאלגוריתם של פיייסבוק.

לאחר מכן, ניתן לכלל החדש שלנו שם ונבחר מי אמור לקבל נוטיפיקציה.
זהו… בערך 🙂
עכשיו נשאלת השאלה הגדולה מתי להשתמש בזה בכלל ?
התשובה שלי תהיה מעצבנת… ועל כך אני מתנצלת מראש.
התשובה שלי היא : תלוי.
תלוי מה אנחנו רוצים למדוד?
יעילות של מודעה אחת אל מול מודעה אחרת ?
או אולי קצב "שריפת" תקציב אל מול חשיפות ?
ואולי אנחנו פשוט רוצים להיות בטוחים שהמרות הרכישה שלנו כדאיות ברמה הכלכלית. שלא יצא שכל הרווח שלנו מעסקת המכירה נאכל על ידי הוצאות מדיה ותפעול המדיה.
אני יכולה לספר לכם שעד כה, מאז שהפיצ'ר הזה נחת אצלי במערכת הפרסום בניתי את הכללים הבאים:
כאשר הגענו להוצאה של 1000 שח במדיה
כאשר יש לי פחות מ X לידים ליום
כאשר עלות הליד היא יותר מ X
כאשר עלות המרת הרכישה היא לא בין טווח מחירים.

אז שיהיו לנו המרות שמחות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *