אסטרטגית תוכן

מה היא אסטרטגית תוכן?
תכנון, פיתוח וניהול של יצירת התוכן הארגוני מכל סוגי המדיה : כתובה או אחרת

עם התפתחות השיווק ברשתות חברתיות ובעולמות הדיגיטליים נוצר צורך אצל המפרסמים לייצר תוכן עבור ערוצי שיווק אלו באופן רציף.
אחת הבעיות המוכרות לבעלי עסקים היא "אז מה נפרסם היום בפייסבוק, באינטסרגם, לרשימת התפוצה וכו" .
רבים מאיתנו מכירים את הסיטואציה הבאה: חג גדול מתקרב או מועד אחר בו השוק נמצא בנקודת צריכה קריטית,
ואנו, בעלי המותג לא התכוננו כראוי, שחכנו ואו לא הספקנו להכין תכנים במועד וכך יוצא שאנו או מפספסים מכירות וחשיפות רבות או עולים לאוויר עם תוכן שאינו טוב מספיק.

אחד מתפקידיה של אסטרטגית התוכן הארגונית או המותגית זה למנוע מצבים אלו, ולאפשר למערך השיווק להתכונן לנקודות זמן אלו מספיק זמן מראש על מנת להביא תוצאות מיטביות.
הרעיון הבסיסי שעומד מאחורי המינוח המורכב "אסטרטגית תוכן" גורס, כי עדיף שתהיה לנו תוכנית ברורה ומדידה עבור יצירת התוכן השיווקי למותג.
אסטרטגיית התוכן היא זו שתקבע מה הן המטרות שאנו רוצים להשיג בעזרת התוכן שנצור, באיזה ערוצים ואופנים נפרסם את פרטי התכון, גודל יחידות התוכן, המסרים השיווקיים אותם נרצה להעביר ועוד.
כאשר אנו בונים אסטרטגיה ברורה, מתועדת ובעלת מדדי הצלחה ברורים אנו יכולים לבחון באופן אמיתי ואובייקטיבי את המאמצים, המשאבים ואת התוצאות שהשגנו על מנת ליצור שיפור לאורך זמן.
תוכנית סדורה מאפשרת לנו גם להתכונן מבחינה תקצבית למאמצי השיווק שאנו נצטרך להשקיע במהלך השנה הקלנדרית. לכל נישה יש את זמני השיא הקריטיים שלה אם זה חגים, עונות השנה או מאורעות אחרים שרובם ידועים מראש. ואם אנו יודעים מראש, אז למה לא להתכונן לכך באופן נכון לשוק ולארגון?

אסטרטגיית ותוכנית התוכן ייגזרו מתוך המטרות העסקיות של הארגון וקהל היעד הרלוונטי לו. כאשר אנו מייצרים תוכן המטרה הראשונה במעלה היא לייצר תוכן כזה שמביא למעורבות הקהל אליו אנו פונים. לכן כאשר נשרטט את קווי המתאר של אסטרטגיית התוכן ויחידות התוכן השונות אנו נרצה לשים דגש על רצונות וצרכי הלקוח הסופי של המותג.