איך בונים תוכנית תוכן לעסק קטן – בינוני ?

איך בונים תוכנית תוכן לעסק קטן – בינוני ?

irit frank / ינואר 13, 2017 / שיווק בעזרת תוכן / 0 Comments

משאבי השיווק של העסק הקטן והבינוני מוגבלים. את זה כולנו יודעים ומבינים, לכן לדעתי חייב העסק הקטן והבינוני להשקיע בתוכנית תוכן שנתית אשר תהיה מקושרת למטרות השיווק והמכירות שלו לאותה השנה.
כאשר נעבוד כך, בצורה מסודרת נוכל למעשה להנות מכמה יתרונות. דבר ראשון יהיה לנו תקציב ברור ומוגדר לפעילות השיווק וגם נדע כמה אנחנו הולכים להוציא בכל חודש על פעילות זו. נוכל להתכונן תזרימית.
בנוסף, לעולם לא נפספס עוד נקודת זמן חשובה מבחינת השיווק, לא נתעורר מאוחר מדי, כמה ימים לפני חג או נקודת זמן אחרת שחשובה לנו מבחינת הקד"מ ונתחיל להתרוצץ סביב הזנב של עצמנו בניסיון להציל את המצב. נגיע מאורגנים, ברורים, חדים וכתוצאה מכך גם מאמצי השיווק שלנו יהיו אפקטיביים יותר.
נשמע טוב, נכון? אז יאללה, בואו נצלול פנימה….

אז מה זו תוכנית תוכן?

תוכנית תוכן, היא למעשה תוכנית האם שמנחה אותנו לאורך השנה מתי ומה צריך להכין לאיזה צורך שיווקי. כאשר אנו מאמצים שיטה זו אנחנו "מגיעים בזמן" לכל נקודות השיא בעסק שלנו
תוכנית התוכן מאפשרת לנו לפרק את כל משימות ואו הישגי השיווק הגדולים אליהם אנחנו רוצים להגיע במהלך השנה, למשימות קטנות, ברורות, ובעלות תכולה מוגדרת.
כך שמצד אחד אנחנו יכולים גם להיערך מבחינת משאבים, עלויות וזמנים באופן נכון יותר וגם נפרק את גורם הפחד או המעמסה המנטלית שיכולים להיווצר.
אם נסתכל על הצד הטכני או הפרקטי של הדברים, תוכנית התוכן, לפחות לפי תפיסת עולמי, מתחילה מטבלת אקסל.
זה הכל… טבלת אקסל… אבל אללי כמה סדר, הגיון, שקט ורווחה הטבלה הזו מביאה איתה
ואל תדאגו בסוף המאמר תקבלו לינק ממנו תוכלו להוריד את הטפלט (תבנית) בה אני משתמשת כבר כמה שנים.
עבור לקוחות קטנים כגון : מטפלים, חנויות בוטיק וכו וגם עבור לקוחות גדולים יותר כגון חברות הייטק שונות, מותגי לייף סטייל גדולים ומרובי סניפים ועוד.
אז בואו נצלול פנימה, לפרקטיקה. מאיפה מתחילים?

תפתחו יומן

אני, בתור האישה הפרקטית והמשימתית שאני, מתחילה לבנות את תוכנית התוכן מפתיחת היומן עם בעל העסק איתו אני עובדת. יחד אנחנו מסמנים את האירועים בהם נרצה לצאת עם מבצע או הצעת מכר מיוחדת. לכל עסק עונתיות מכירה משלו. אבל כלל אצבע, בישראל תמיד נכון להיערך לקד"מ לקראת ראש השנה ופסח. אחרי שתי נקודות זמן אלו נמשיך לחפש נקודות אחיזה בהן נרצה לצאת בקמפיין מכירות מיוחד, נניח לקראת אוגוסט וסוף השנה הקלנדרית
**שימו לב שעוד לא נכנסנו לתוכן של המבצעים האלו. אלא רק ציינו לנו ביומן תאריכים בהם נרצה להיות "באוויר" עם קמפיין מכירות וקד"מ ייחודי
לאחר תאריכי ה MUST האלו, נחפש לנו נקודות אחיזה נוספות, אולי חודשים בהם נכנסת קולקציה חדשה לחנויות, נניח אמצע מרץ עבור קולקציית אביב \ קיץ. וכו. אנחנו לא חייבים בכל חודש להציע מבצע מכירות מיוחד לקהל הלקוחות שלנו, בחודשים בהם לא נציע מבצע מכירות או קד"מ אנחנו נרצה לפעל להגדלת הקהילה והתפוצה שלנו. אנחנו נרצה לפרסם מגוון תכנים במגוון ערוצי השיווק בהם אנו פועלים על מנת לחזק את הקשר עם הקהילה וגם להישאר כל הזמן בזיכרון שלהם. במקביל לפרסום תכנים באופן שוטף יש לשקול להקים קמפיינים ממומנים לאיסוף כתובת מייל ומספרי סלולאר ולהגדלת רשימת התפוצה שלנו

מסע של 1000 ק"מ מתחיל בצעד קטן

אחרי שעברנו על לוח השנה והחלטנו איזו פעילות שיווקית תייחד כל חודש : מבצע מכירות,
קמפיין להגדלת רשימת התפוצה או אולי תחרות נושאת פרסים, אנו נרצה לבחון כל פעילות כזו ולפרק אותה לגורמים שמרכיבים אותה
דוגמא – קמפיין להגדלת רשימות תפוצה:
• איך נגרום לאנשים להרשם לרשימה שלנו? מה נתן להם בתמורה? הטבה או מתנה חינמית? אחוזי הנחה או אולי ספרון מתכונים דיגיטלי?
• דף נחיתה
• הקמה וניהול הקמפיין
אחרי שפירטנו את החלקים הגדולים של המהלך השיווקי הנ"ל נמשיך הלאה ונרד לרזולוציות מדוייקות יותר.
הטבה או מתנה חימנית
אז איך נגרום ללקוחות לתת לנו את פרטי הקשר שלהם? אולי עם קוד קופון למימוש באתר או בחנות שלנו. מינסיוני, מתנות חינמיות עובדות יותר טוב בגיוס פרטי קשר של לקוחות פוטינציאלים. אני עובדת כבר כמה שנים עם רשת מסעדות שבבעלותה גם רשת קצביות, ולפני החגים אנחנו תמיד מקימים קמפיין גיוס פרטי קשר של ספרון מתכונים דיגיטלי. את הקמפיין הזה אנחנו מטרגטים לקהל יעד שנמצא במרחק גאוגרפי סביר מסניפי הרשת והביע עניין בתחום הבישול והקולינריה. כל שנה אנחנו מרעננים את ספרון המתכונים והקמפיינים האלו תמיד מאוד מוצלחים.
דף נחיתה
סעיף זה כולל בתוכו כ 3 תתי סעיפים. את דף הנחיתה צריך להקים על איזו פלטפורמה, בדרך כלל, לקוחות קטנים ובינוניים נעזרים בדפי הנחיתה אשר ניתן להקים בתוכנות הדיוור השונות. כל תוכנות הדיוור כיום מאפשרות להקים דפי נחיתה בהן. זה מאוד נוח, חוסך המון זמן, כסף וכאב ראש.
אחרי שפתרנו את נושא הפלטפורמה נעבור לתוכן דף הנחיתה. את הדף צריך לכתוב – כתיבה שיווקית מקצועית וגם לעצב.
הקמה של קמפיין
קמפיין מסוג גיוס מיילים, נקים בדרך כלל בפייסבוק. אם אתם לא יודעים לעבוד על מערכת הפרסום של פייסבוק ההמלצה החד משמעית שלי היא לקחת בעל מקצוע. נכון הוא עולה כסף, בנוסף לעלות המדיה שתשלמו לפייסבוק עצמה, אבל הוא יתן לכם תוצאות טובות. הרבה יותר טובות מאשר תוכלו להשיג לבד.
כך נרצה לעבור על כל הסעיפים הגדולים בתוכן התוכן שלנו ולפרק אותם לגורמים ומשימות קטנות יותר. לאחר שנפרט את כל הסעיפים השונים לאורך כל השנה נצטרך לתת תקציב לכל משימה ומשימה.
כמעט לכל הסעיפים שנפורט יש קשת מחירים רחבה. כל בעל עסק צריך לדעת כמה הוא עומד להוציע על הוצאות השיווק שלו.
.לאחר שנרכז את כל הצעות המחיר, נוכל גם להשלים סעיף נוסף וחשוב מאוד בתוכנית העבודה שלנו והוא כמה זמן צריך על מנת להשלים כל סעיף וסעיף על מנת להשלים את הסעיף "הגדול". כאשר יש בידיינו את כל הנתונים האלו אנחנו יכולים להתחיל לעבוד על ביצוע המשימות בזמן הנכון על מנת להגיע מוכנים וערוכים לכל אותם תאריכים חשובים שקבענו בתוכנית האם שלנו

מספר טיפים לפני שאתם מתחילים לעבוד

ימי צילום
במידה ואתם מתאמים ימי צילום עם צלם מקצועי, חשוב להספיק כמה שניתן על מנת לחסוך בעלויות. אם יש לכם כבר את כל המוצרים ואו חלק מהמוצרים שאתם תמכרו גם בעונה הבאה, צלמו גם אותם ביום הצילומים הקרוב.במהלך יום הצילום, צלמו גם אתם בעזרת הטלפון הסלולרי שלכם תמונות וסרטונים בסגנון making of , תוכן מסוג זה מעורר אינטראקציה רבה בקרב קהילת הלקוחות, וניתן להשתמש בו במגוון רשתות חברתיות במהלך יום הצילום,
דפי נחיתה
כל מערכות הדיוור היום כוללות גם דפי נחיתה ללא הגבלה ללא תוספת תשלום. אם אתם רואים שבמהלך השנה יש לכם הרבה קמפיינים שדורשים דפי נחיתה, שווה להשקיע באופן חד פעמי בעיצוב גרפי של תבנית שאותה אתם יכולים לערוך בעצמכם בכלים שיש לכם או בעזרת הממשק של דפי הנחיתה בתוכנת הדיוור. כך תשיגו כמה מטרות : חיסכון בעלויות, יכולת לשמור על דינאמיות וכמובן דפי הנחיתה שלכם יראו מזמינים ומקצועיים.. כיום הנראות שלנו ברשת הופכת להיות חשובה יותר ויותר לכל העסקים בכל הגדלים
כלי לניהול משימות
בשוק ניתן למצוא מגוון כלים ואפליקציות שנועדו לעזור לנו לנהל את המשימות שלנו באופן יותר יעיל, חלקן חינמיות, חלקן בתשלום סימלי וחלקן בתשלום פחות סימלי.מבחינתי, וכך אני גם מייעצת ללקוחות שלי, אתם צריכים שזה יהיה נוח ונגיש לכם! אז כן, חפשו לכם כלי שעובד לכם טוב, שאתם מסתדרים איתו וגם שאתם מצליחים "למצוא את הידיים והרגליים" שלכם בו, אבל אם זה אומר שאתם חוזרים למחברת ועט, אז קדימה. כי אם זה עובד לכם, אז אין סיבה לתקן
כתיבה מקצועית של דפי נחיתה
אם אתם יודעים שאתם תעשו שימוש רב במהלך השנה בדפי נחיתה שווה לשקול כמה אופציות להוזיל עליות : לנהל מו"מ עם כתבת שיווקית לגבי כמות דפי נחיתה השנתית. ולסכם כי את התאריכים בהם צריך להתחיל לעבוד וגם לסיים לעבוד עליהם. "קנייה" של כמה דפי נחיתה מכתב.ת מקצועית בהכרח יוזילו את הצעת המחיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *