המדריך להתאמת סוג הקמפיין בפייסבוק למטרות שלנו

המדריך להתאמת סוג הקמפיין בפייסבוק למטרות שלנו

irit frank / פברואר 28, 2019 / פרסום בפייסבוק / 0 Comments

מערכת הפרסום של פייסבוק אוצרת בתוכה המון מידע. כמה זה המון, אתם שואלים?
את כל מה שאנחנו מזינים לתוכה… את כל החיים שלנו.
תחשבו על זה… כל תמונה שהעלתם, כל צ'ק אין שעשיתם, כל אדם שאי פעם הסתכלתם לו בדיסקרטיות בפרופיל… הכל המערכת יודעת וזוכרת….
מצד אחד… אללי לנו 🙂 שמישהו יקנה בורקס, כי הפרטיות עברה מן העולם,
מצד שני זה הופך אותה למערכת פרסום מאוד חדה.

אני אוהבת לתאר את המערכת ככלב ציד. וכמו כל כלב ציד, רצונו העיקרי הוא לרצות את בעליו. אז כאשר אנחנו "אומרים" למערכת "תביאי לי" היא תביא לנו….
אבל עלינו להיות מאוד ברורים, בדיוק כמו עם כלבים, מה אנחנו רוצים שהיא תביא לנו.
כאן סוגי הקמפיינים של פייסבוק נכנסים לתמונה.
אנחנו עושים מגוון גדול של פעולות במערכת : מתקשרים עם אנשים, צופים בתמונות, מתקשרים עם מותגים שונים, מתקשרים בפרטי או באופן גלוי עם אנשים, משחקים משחקים, צופים בוידאו ועוד.
ככל שהמערכת מתפתחת ומאפשרת לנו לבצע פעולות שונות, כך כמות וסוגי המידע שהיא אוגרת גדלה.
ככל שכמות המידע גדלה כך נוספים להם סוגי קמפיינים (וגם קהלים) שונים.
אז איך בוחרים את מטרת הקמפיין הכי טובה לנו?

איך לבחור את מטרת הקמפיין?

הרבה לקוחות שנפגשים איתי לפגישת ייעוץ מתחילים מהמשפט הבא : "אני רוצה קמפיין בפייסבוק"
השאלה שלי בתגובה היא תמיד "למה? מה אתה רוצה שיקרה?"
כאן התשובות משתנות… וכשהן משתנות גם הטקטיקה שלי משתנה.
הרי בסוף היום כולנו רוצים יותר מכירות ויותר לקוחות, אבל הדרך לשם היא לא זהה עבור כל מוצר ועבור כל פלח שוק, ולכן זה כל כך קריטי שנבחר את סוג הקמפיין הנכון. סוגי הקמפיינים מתחלקים ל 3.

תודעה – Awareness – בשלב הזה אנחנו למעשה חושפים לקוחות "קרים" ופוטנציאלים לעובדה שאנחנו והפתרון שלנו קיימים

בחינה consideration  – כאן אנחנו ממשיכים "לחמם" את הלקוח בהצעות מכר הרבה יותר מעניינות מבחינתו

המרה  conversion – הגביע הקדוש!! בשלב זה אנחנו יכולים כבר לראות המרות, מכירות ולקוחות חדשים.

תודעה – Awareness

חיזוק נראות מותג – המדד העיקרי שנמדד בקמפיין זה הוא חיזוק נראות מותג. כל המטרה של קמפיין מסוג זה היא חשיפה. זהו. לא יותר ולא פחות.
חיזוק נראות לוקאלית – מוצר מאוד מעניין שנמצא בחיתוליו. המוצר זה מעניין בעיקר את מי שיש לו חנות או בית עסק פיזי בוא הוא מקבל את לקוחותיו. נניח : מסעדה, חנות בגדים ואו רופא. כאן אנחנו נמדוד חשיפה לאנשים אשר נמצאים קרוב באופן פיזי לבית העסק
חשיפה – קמפיין פשוט מאוד, כל מטרתו היא לקבל חשיפה. זהו, לא יותר ולא פחות.
**עקרונית, אני לא משתמשת בסוגי קמפיין אלו. בינתיים אלו הם כלים מאוד בוסריים (לפחות לעולמות התוכן של הלקוחות שלי) ואני מעדיפה להשקיע באפיקי פרסום אחרים

בחינה consideration

טראפיק – פעם קמפיין זה נקרא click to website, השם כבר מסגיר את הפעילות לא? המטרה של סוג של קמפיין לזה להפנות קהל ליעדיים חיצוניים או פנימיים (מסנג'ר) בפייסבוק
אינג'יימנט – במידה ואתם אוהבים לעשות שימוש בכפתור ה boost post בעמוד הפייסבוק, אני מפצירה בכם להפסיק ולעבור לבנות את הקמפיינים האלו דרך מנהל המודעות או הPower Editor (PE) . בקמפיין כזה המערכת תחפש את האנשים שמגיבים הכי בקלות בתוך החתך שאנו נגדיר לה. קחו את זה בחשבון…. זה שמישהו הגיב על הפוסט שלכם עדיין לא אומר שהוא ישאיר פניה בדף נחיתה או ירכוש מוצר או קורס באתר שלכם.
התקנת אפליקציה – גם כאן השם מסגיר נכון? ושוב קחו בחשבון שמי שהתקין את האפליקציה עדיין לא הפך להיות משתמש קבוע או משתמש משלם… חשוב מאוד להבחין את ההבחנות האלו עבור ה ROI והתוכנית העסקית של העסק.
צפיות וידאו – וידאו זה שחור החדש… הוא לא רק השחור החדש הוא גם עם נצנצים 🙂
אחד הכלים השיווקיים החזקים שיש לנו היום הוא הוידאו. היום זה כבר ממש לא בעיה להכין וידאו שיווקי קצר באיכות גבוה עם מצלמות הפאלפונים שרק הולכות ומשתכללות, כלי העריכה "למשתמשים הפשוטים" שהופכים להיות מאוד נפוצים וכו.
אחת הסיבות העיקריות שהוידאו זה השחור החדש היא שפייסבוק לפני כשנתיים בערך סימנו לעצמם מטרה : לנגוס בפלח השוק של youyube ומאז הכל היסטוריה.
החשיפה האורגנית של סרטונים בפייסבוק היא גבוהה בכמה עשרות מונים מתוכן אחר כגון פוסטים, תמונות ואו ליניקים.
יתרון אדיר נוסף שיש לוידאו על פני תכנים מסוגים שונים הוא שהיום ניתן לאגד תחת קבוצה אחת (קהל audience ( אנשים שצפו בוידאו. ולא רק צפו אלא גם לקטלג אותם לפי כמות הזמן שהם צפו בסרטון. כך שאנו יכולים למעשה לייצר קבוצות של שיווק מחדש לקהל שצפה ב 50% ומעלה מאורך הסרטון כולו, או 75% ואו 95% .
כלומר, לקוח שממש צריך אתכם, או הוא ממש אוהב את המותג שלכם יצפה באחוזים גדולים יותר מתוכן הוידאו שלכם. לקוח שעושה את זה הגיוני לצפות שימיר בקלות יחסית מלקוח שלא עושה את זה.
Lead Generation – אחד השימושים הנפוצים בפרסום בפייסבוק הוא "קצירת לידים" עבור בעלי עסקים שונים, בדרך כלל עסקים מתחום היעוץ והידע. פחות עבור מכירות און ליין. הכלי הזה משמש אותנו כאשר אין אנחנו רוצים או יכולים לבנות דף נחיתה עבור קצירת הלידים. פייסבוק הרימו את הכפפה ויצרו לנו כלי לאיסוף לידים.
אם אתם רוצים לדעת עוד קצת על הכלי הזה לחצו כאן לקבלת המדריך הקצר שכתבתי.
אסכם את השימוש בכלי הזה בכמה משפטים :
אם אתם מוכרים מוצר שהוא פשוט להבנה לצד השני ואו סטנדרטי, הכלי הזה יכול לתת לכם יופי של תוצאות.
אם אתם מוכרים מוצר שהוא מורכב ואו יקר מאוד לא הייתי עושה בזה שימוש, כי באינטרנט ל look & feel של דף הנחיתה יש משקל גדול.

המרות conversion

המרות באתר או באפליקיציה – אנחנו מודדים המרות ופעילות מסוגים שונים מחוץ לפייסבוק בנכסים הנדלניים האינטרנטיים שלנו (אתר, דפי נחיתה, אפליקציות וכו) על ידי הטמעה של פיקסלים.
מה זה פיקסלים ואיך עובדים איתם אפשר ללמוד בקורס שלי (לפרטים לחצו כאן)
כרגע, גם אם לא ממש ברור לכם מי נגד מי וכמה כמה 🙂 תקבלו את זה כעובדה. יש פיקסלים והם עורכים רישום ואנליזה על פעילות הקמפיניים וההמרות בקמפיינים.
הפיקסל של פייסבוק יודע לספור ולנטר 9 סוגים שונים של המרות. חלקן המרות "קשיחות" כגון : ליד, השלמת רישום ורכישה, והשאר הן המרות "רכות" כגון : צפיה בתוכן, חיפוש באתר וכו.
חשוב מאוד להקפיד לבחור את ההמרה הנכונה עבור כל קמפיין. זה יעזור לנו בהמשך להבין יותר טוב את הקהל ואת ההתנהגויות שלו כאשר אנו נרצה להעמיק את השיווק שלנו לקהל קיים וחדש.

המרות מקטלוג מוצרים – כאן אנחנו נכנסים לעולם המרתק של מודעות דינאמיות, CRO, והתנהגות משתמש. כאשר אנו עובדים על פלטפורמות מכירה (חנויות און ליין) איכותיות כגון : מג'נטו, וורד פרס, shopify ועוד אנחנו יכולים לייצר קטלוג מוצרים מתוך מערכת האתר ואז לממשק אותה למערכת הפרסום של פייסבוק.
מה שקורה אחרי זה הוא :
אדם נכנס לחנות, מסתכל במוצרים ואף מוסיף 3 מוצרים לסל הקניות. מאיזו שהיא סיבה האיש נוטש את סל הקניות ולא מבצע השלמת רכישה.
אדה אחר נכנס לחנות ומוסיף אף הוא 3 מוצרים לסל הקניות. מוצרים אחרים לחלוטין. גם הוא נוטש.
הם נכנסים לאחר מכן לפייסבוק (פיצ'ר דומה קיים גם בגוגל) והסל קניות שלהם "רודף" אחריהם. הסל המדויק.
התוצאה הרצויה היא (וגם ברוב המקרים היא מתממשת) שחלק ניכר מהיוזרים שנטשו את עגלת הקניות חוזרים ומבצעים את הרכישה ועלות ההמרה נמוכה מאוד.אנו יכולים להקים DPA (dynamic product ads) רק ממספר מסויים של מבקרים באתר. צריך מסה קריטית על מנת שהפיצ'ר הזה יעבוד כראוי.

ביקורים בחנות – כאן הכוונה היא לחנות "אמיתית" ברחוב או בקניון. זהו פיצ'ר חדש, אני אישית עדיין לא ניסיתי אותו, והוא מאפשר התממשקות של מערכת הקופות בחנות או ברשת החנויות (מסעדות, בתי קפה וכו) עם הפייסבוק ואז ניתן למדוד כמה הכנסות התרחשו בעקבות הפרסום בפייסבוק. על מנת לממשק את המערכות צריך מערכת קופות ברמה טכנולוגית מתקדמת וגם נכונות מצד אנשי ה IT של החנויות. בקיצור… מאוד מורכב כרגע.

יש כל כך הרבה אופציות, איך יודעים במה לבחור ?

בדרך כלל כשאני פוגשת לקוחות לתשאול ראשוני, השאלה הראשונה שלי תמיד תהיה "מה אתם רוצים שיקרה בעקבות העבודה שלכם בדיגיטל? "
התשובות מאוד מגוונות ובדרך כלל תלויות בגיל העסק ומצבו הפיננסי. אך בסוף היום כולם רוצים להגדיל את כמות הכסף והלקוחות שנכנסים אליהם בכל חודש.
על מנת להחליט מה דרך הפעולה הנכונה ביותר לכל עסק ועסק יש לי מספר שאלות שעוזרות לי להחליט.
1. כמה שנים העסק קיים?
2. האם יש לנו רשימת דיוור של לקוחות עבר הווה?
3. האם יש חנות און ליין שאפשר לסלוק בה?
4. כמה זמן לוקח ללקוח לסגר עסקה? האם זה מהלך מורכב שדורש זמן? או אולי מכירה קצרה וזריזה?
5. אם יש אתר בן כמה הוא? האם מותקנים בו קודי מעקב של פייסבוק, גוגל וכו ?
6. האם יש תוכן שיווקי איכותי כגון בלוג מקצועי? מאמרים?
7. מי המתחרים הישירים ?
8. מי המתחרים הגדולים בשוק?
9. האם יש וידאו של המוצר? בית העסק? בעל המקצוע (במקרה של יועצים ומאמנים וכו)
10. אם אין וידאו האם יש יכולת ונכונות לייצר וידאו?

אלו הן שאלות הבסיס. בעזרתם מתחילים להבין את מצבו של העסק ואילו חומרים שיווקים צריך לייצר ולהפיק על מנת להגדיל את כמות המכירות החודשית.

אין דרך אחת שנכונה עבור כולם, יש מגוון דרכים ואסכולות עבור כל סוג עסק, מוצר ואו שירות.
אבל יש מספר טיפים שיכולים לעזור לכם להתחיל.

לקוח צעיר
כאשר אנחנו מתחילים לעבוד עם בית עסק צעיר ללא כול DATA מוקדמת אנחנו נרצה דבר ראשון לעבוד בקמפיינים מסוג : אינג'יימנט, clikc to website וצפיות וידאו (בהנחה שיש לנו וידאו) המטרה שלנו בקמפיינים אלו היא "לצבוע קהל", לחזק נראות מותג, לגרום לקהל היעד הרלוונטי לשאול שאלות על גבי העמוד ובהודעות פרטיות.
לאחר תקופה בה עבדנו על צביעת קהלים נוכל לעבור לקמפיין מסוג re markeing לקהלים שצבענו. כאן אנו נרצה לבחור בקמפיין המרות. כל עסק וסוג ההמרות הדרוש לו : לידים, הרשמות לרשימת דיוור, רכישות בחנות און ליין וכו.

לקוח וותיק

כאשר אנחנו עובדים עם לקוח שיש לנו כבר DATA והמספרים הם בשלים ויפים, אנחנו נוכל להתחיל מ re marketing וקמפיינים של המרות.
חשוב מאוד לשלב בתקציב גם קמפיינים מבוג אינגיינמט על מנת "לצבוע" קהל חדש ולהביא תנועה "טריה" לעסק של הלקוח

שיהיו לנו המרות שמחות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *