המדריך הפרקטי לשיווק מסעדות ובתי קפה בפייסבוק

המדריך הפרקטי לשיווק מסעדות ובתי קפה בפייסבוק

irit frank / פברואר 14, 2020 / פרסום בפייסבוק / 0 Comments

מי שלא ביקר אצלי בבית לא יודע שיש לי אוסף של למעלה מ 300 ספרי בישול מכל העולם. וכשבעלי נוסע למדינה חדשה מטעם העבודה שלו הדבר הראשון שהוא עושה זה לעצור בחנות ספרים ולקנות לי ספר בישול על המטבח המקומי. התחלתי לאפות קצת אחרי גיל 9, כבר הייתי גבוהה מספיק לעבוד על הכיריים של אמא שלי בבטחה. לבת מצווה שלי קיבלתי מהדודים שלי מיקסר יד חזק ואיכותי. מאז לא הפסקתי לבשל ולאפות. 

למדתי קונדיטוריה באופן מקצועי אצל אסטלה לפני קצת יותר מעשור ותחזקתי במשך שנים בלוג אוכל.
המנות החביבות עלי לבישול הן: צ׳ולנט (חמין של אשכנזים אסלים), ממולאים מכל הסוגים ועוגות שמרים. למה? כי אלו מנות שמקרבות אנשים. הרי לא ניתן להכין סיר צ׳ולנט קטן, תמיד זה יהיה סיר שמספיק לגדוד חיילים רעבים, אותו הדבר עם עוגות שמרים, בפחות מק״ג קמח זה לא עובד 🙂 וממולאים? טעימים יותר בצוותא. 

אבל אנחנו התכנסנו כאן לדבר על שיווק דיגטלי, אז בואו נצלול. אחת הנישות אותן אני אוהבת ונהנת לקדם הם עסקים בתחום האוכל והקולינריה. אבל את זה כבר הבנתם, לא? 


איך לבדל את המסעדה | בית הקפה שלכם? 

עסק מבוסס אוכל הוא לכאורה עסק שכולם יכולים להיות לקוחות שלו, נכון?

בערך, כאשר אנחנו באים לבדל את העסק ולבנות את האווטר של הקהל היעד אנחנו צריכים לקחת כמה פרמטרים בחשבון: 

מיקום גאוגרפי: אם יש לנו מסעדה ברחובות, זה יהיה לא הגיוני לצפות שאנשים שחיים בעפולה יגיעו לאכול, נכון? לכן אנחנו תמיד נרצה לקדם באופן לוקאלי, אלא אם כן זו מסעדה או בית קפה ייחודיים שאנשים נוהגים לנסוע עבורם מרחקים גדולים 

סוג התפריט: כאן יש לנו שתי נקודות עיקריות. בואו נניח שאנחנו מקדמים מסעדת בשרים ייחודית, מצד אחד אנשים יגיעו אליה מכל קצוות הארץ, לא? או לפחות מחוץ לאזור הגאוגרפי הסטנדרטי, אבל טיבעונים וצימחונים כנראה שלא יגיעו. 

הנקודה השנייה שלנו היא האם זה מקום שמתאים גם לבוקר, צהריים ואו ערב? מהניסיון שלי אין הרבה מסעדות שמתאימות לכל שעות היום. בת״א (כור מחצבתי) יש כמה בודדות, באירופה המצב הוא עוד יותר דיכוטומי. קפה שותים בבית קפה. בבית הקפה לרוב יש קוראסון ועוד איזה מאפה אחר אבל אין ארוחות בוקר כמו שאנחנו מורגלים בישראל, צהריים וערב אוכלים במסעדה עם או בלי מפה על השולחן (תלוי בטווח המחירים של המקום) 

אלרגנים: בשנים האחרונות אנחנו רואים עלייה גדולה מאוד של אלרגיות למזון בילדים ומבוגרים. זה אומנם לא פיצ׳ר ״מכירתי״ במיוחד לפרסם את המקום שלנו כבטוח לצליאקים, או לאלרגים לחלב, אבל חשוב מאוד לתת את הדעת על הנושא הזה. לא פעם ולא פעמיים אני נתקלת בשאלות מהקהל לגבי המסעדות ובתי הקפה שאני עובדת איתם. האם ניתן להגיע לארוחה משפחתית בטוחה וטעימה כאשר יש לנו אלרגיית מזון חריפה במשפחה.
בתור אמא לילד לארגי לחלב בצורה מסכנת חיים, אני יכולה להגיד לכם ממקור ראשון שכאשר אנחנו נתקלים בבית עסק שמתייחס בכובד ראש לבעיה שלנו, אנחנו חוזרים אליו שוב ושוב והופכים להיות שגרירים מושבעים של המקום, רק בגלל שהוא מספק לנו שקט נפשי. 

תמונות וצילומי מנות: אין ספק שאם יהיה לנו ארסנל גדול מספיק של תמונות איכותיות של המקום ושל המנות עבודת השיווק שלנו תהיה קלה יותר. העניין הוא שהקהל היום התרגל לראות תמונות מזון ״מפונפנות״ בכל מקום אפשרי, והוא למד שבתהליך הזה מעורבים הרבה מאוד בעלי מקצוע ושעות עבודה על מנת להוציא תמונות כאלו.

כמה פעמים הזמנתם מלון או צימר באינטרנט לגלות שהמקום לא כ״כ סקסי כמו בתמונות?? אותו הדבר עם אוכל. 

הקהל שלנו מבין את זה היום ומתייחס קצת בספקנות לתמונות סופר איכותיות. דווקא בגלל זה ההמלצה הגורפת שלי היא להעזר גם בתמונות ״יום יומיות״ שאנחנו או הצוות מצלמים בניידים על מנת להדגיש את איכות המוצר הסופי. עבדתי עם רשת אנגוס כ6 שנים טעימות ועסיסיות במיוחד, ותמיד שמנו לב לתופעה מעניינת, כאשר העלנו תמונות שצולמו בנייד קיבלנו הרבה יותר מעורבות מהקהל. נכון זה עדיין צריך להראות נקי, אסטטי וטעים, אבל זה ממש לא חייב לעבור פוטושופ וסטיילינג. 

אנשי הצוות: בהמשך ישיר לסעיף הקודם, אני דוגלת בלחשוף את הקהל לאנשים האמיתיים שהם בית העסק עצמו. הבריסטה, הקצב, צוות המטבח וכו. אנשים רוצים לשבת במקום שבו הם מרגישים בבית. אחת הדרכים היא לחשוף את הצוות. אפשר לשתף ולספר על תחביבים, על תחומי הלימוד, מה הצוות אוהב לאכול או לשתות בזמן הפנוי שלו ועוד. פעולה זה משיגה מטרה נוספת, היא הופכת את הצוות שלנו ״לרוקסטאר״. הקצב של רשת אנגוס הפך להיות ״אל יווני״ אצל הרבה מאוד מלקוחות הרשת. באיזה שהוא שלב הוא ושף הרשת כיכבו במסע הפרסום של הרשת. 

שימו את הלקוח במרכז: אל תבלבלו, זה שאנחנו רוצים לייצר חשיפה איכותית לעובדי המקום לא אומר שאנחנו שוכחים לרגע שהלקוח הוא מרכז ההוויה של בית העסק. וכך גם חווית המשתמש שלו. ישנם אנשים שאוהבים להרגיש במרכז העיניינים ובמקרה הם גם לקוחות קבועים שלכם, עשו בזה שימוש :). צלמו אותם, פרסמו אותם (באישור שלהם כמובן), והפכו אותו לסמל לבית העסק שלכם. אחת הדוגמאות הכי טובות לזה היא אלבום התמונות בעמוד הפייסבוק של רשת אנגוס שנקרא : מר טומהוק. לרשת יש סטייק טומהוק באיכות נהדרת. בתחילת הדרך התחלנו לצלם אנשים שאוכלים אותו ולפרסם אותם בעמוד הפייסבוק ובאינסטגרם שלנו, לאט לאט אנשים התחילו להגיע לרשת, להזמין טומהוק, לצלם את עצמם ולשלוח לי הודעות פרטיות בעמוד עם התמונות בבקשה שנפרסם אותם אוכלים את הסטייק הכל כך ייחודי הזה. 

מיצאו לכם ״זווית״ ייחודית, איזו מנה סקסית במיוחד או אפילו זווית צילום בתוך המקום עצמו. 

תפריטים: אחת השאלות שתמיד חוזרת על עצמה בעמודים של ״עסקי אוכל״ היא ״איפה אפשר לראות את התפריט״ וגם ״האם יש מנות מתאימות לילדים״, פייסבוק מאפשרת מאפשרת להעלות תפריטים לתוך דף הפייסבוק בצורת pdf או תמונה (jpg). 

הנה סרטון שהכנתי שמדגים איך לעשות את זה 
ההמלצה שלי היא תמיד להעלות לשם תפריטים. זה נוח ויעיל. 

מסנג׳ר צ׳ט: דרך אפקטיבית נוספת לייעל את כל נושא הפניות והשאלות מלקוחות היא לבנות מסנג׳ר צ׳ט. פייסבוק מאפשר לבנות כמה שאלות אוטומטיות אשר קופצות ללקוח ברגע שהוא נכנס לעמוד. לחיצה על הכפתור של השאלה המתאימה, יתן תשובה לשאלה זו.
קחו את הזמן, ותבדקו מה הן השאלות הכי נשאלות בעמוד שלכם ובמסעדה, וכתבו את השאלות והתשובות בממשק הרלוונטי 

הזמנת שולחן אוטומטית : יש לנו טכנולוגיה נהדרת! אז בואו נשתמש בה. בהמשך לסעיף הקודם, אם יש לכם ממשק דיגיטלי להזמנת שולחן או משלוח מהמסעדה, הייתי מוסיפה לינק גם במסנג׳ר צ׳ט וגם בכפתור ה CTA בעמוד {להוסיף תמונה של cta + סרטון איך עורכים} 

אופציית הזמנת השולחן הדיגיטלית יכולה לשמש אותנו גם בקמפיינים לאירועים מיוחדים כגון: ארוחת סילבסטר וכו. בעבר הקמתי קמפיינים כאלו עם הצלחה מרובה. הצלחנו למכור לא מעט שולחנות מראש ככה. 

איסוף פרטי קשר של לקוחות: כן, זה חשוב. אני יודעת שאתם יודעים שזה חשוב. אבל אני אדגיש ואחדד את זה שוב!! אספו את פרטי הקשר של הלקוחות. אני עושה עם זה מגוון דברים בתהליכי השיווק השונים: 

  • שילוח ניזולטרים
  • שילוח sms
  • קמפיינים של רימרקטיניג בפייסבוק 

הדרך הכי יעילה נוחה שלא כוללת טיוב טפסי נייר היא להקים דף נחיתה באחת ממערכות הדיוור (אני אוהבת את אקטיב טרייל הישראלית. יש להם תמיכה נהדרת במייל או בצ׳ט וגם אופציות מתקדמות כגון אוטומציות, בניית דפי נחיתה, אפשרויות שילוח של sms ועוד המון דברים שמאפשרים לי לעשות קסמים בשיווק 🙂  ) 

לקנות טאבלט פשוט לשימוש המסעדה, וכל שולחן שמגיע פשוט לתת לו להרשם בדף הנחיתה הזה דרך הטאבלט. זה יעיל, נוח וחיסכוני. 

אז מה עכשיו אתם שואלים? אחרי שיש לכם את כל המידע הזה? 

עכשיו צריך לשבת ולכתוב תוכנית עבודה לחודשים הקרובים לשיווק הדיגיטלי של המסעדה או בית הקפה שלכם. 

איך? כל ההסברים מאמר הזה >>