המדריך המלא לשיווק משרדי תיווך בפייסבוק

המדריך המלא לשיווק משרדי תיווך בפייסבוק

irit frank / אפריל 22, 2019 / שיווק בעזרת תוכן / 4 Comments

האתגר הגדול של יועצי הנדל״ן והמתווכים הוא להביא את הלקוחות האיכותיים, שנמצאים בנקודת ההחלטה ״ברגע זה״, שמוכנים כרגע לרכוש נכס ויש להם את ההון הנדרש לבצע את העסקה.

נכון, יש הרבה ערוצי שיווק כגון יד 2 ושאר פורטלים כאלו אשר מסייעים בגיוס לקוחות רלוונטיים, אך הבעיה הגדולה עם אלו היא ששם נמצאים גם המתחרים שלכם. כאשר לקוח פוטנציאלי נכנס לפורטל כזה, ומחפש נכס הוא ימצא גם אתכם וגם את המתחרים שלכם באותו הדף.

קשה מאוד להתמודד עם התחרות הזו ותופעת ״זליגת״ הלקוחות.

ערוץ מוצלח נוסף לגיוס לקוחות ״נכונים״ הוא דרך הפייסבוק והאינסטגרם, אך ערוצים אלו דורשים הבנה של חוקי המשחק בפלטפורמה וגם קצת ידע טכני.

מאמר זה בא לסקור את הנקודות החשובות כאשר עובדים בפייסבוק ואינסטגרם וגם לתת כמה טיפים, טריקים ושטיקים 🙂

סדר וארגון בפוסטים :

חשוב מאוד שמבנה הפוסטים בדף יהיה אחיד. כאשר מישהו מחפש נכס לקניה או השכרה הוא כנראה יסקור את כל הדף שלכם לכל אורכו. אם מבנה הפוסטים יהיה אחיד ומובנה, יהיה קל יותר להבין ברגע קצר האם הנכס רלוונטי או לא. הקפידו על מבנה אחיד, משהו בסגנון הזה :

 

**בית למכירה** ברמת השרון, שכונת xxx***

230 מ״ר בנוי

330 מ״ר מגרש

6 חדרים גדולים

מרתף עם כניסה נפרדת

2 חניות

בריכה בגדול xxx

מטבח שף משודרג תוצרת xxx

מוצרי חשמל במטבח תוצרת בוש ומילה גרמניה

יתרון נוסף לכתיבת תיאור הכנס כך הוא שהטקסט יהיה ארוך מדי לתצוגה במסך אחד ואז המערכת של פייסבוק תוסיף לחצן של ״המשך קריאה״. לחיצה על לחצן זה מצד הגולש נחשבת על ידי המערכת כמעורבות בפוסט. לכן המערכת ״תחשוב״ שהפוסט מעניין ותחשוף אותו באופן אורגני (חינמי) ליותר אנשים.

 

 אימוג׳י

מחקרים רבים נעשו על הנושא הזה, הטענה הרווחת היא שהוספת אימג׳י לפוסטים ואו מודעות מגבירה את אחוז ההקלקה על מודעות ופוסטים. זה מאוד נכון כאשר אנחנו עובדים עבור מותגים של מוצרי צריכה ולייף סטייל.

זה פחות מתאים לטעמי כאשר אנחנו מנסים לבצע עסקה ״גדולה ורצינית״, כנראה העסקה הגדולה ביותר בחייהם של רוב האנשים.

אני רואה הרבה דפים של מתווכים שמוסיפים לא מעט אימוג׳יס לפוסטים שלהם, ולטעמי זה לא נכון ברמה השיווקית. אנשים מחפשים ״רצינות״ כאשר הם באים לעשות עסקת נדלן, אימוג׳יס לפעמים נותנים תחושת ״קלילות״ שאינה מתאימה לקהל.

 

צילומים ווידאו:

אתם בוודאי יודעים שמה שגורם ללקוח פוטינצאלי ליצור קשר עם מתווך אלו הן התמוונת ואו הוידאו של הנכס.

הצילומים חייבים להיות איכותיים ומקצועיים. במידה ויש אפשרות להזמין צלם מקצועי לצילומי הנכס זה עדיף. במידה וזה לא מתאפשר תקציבית, אפשר עדיין להוציא צילומים נהדרים בעזרת הסמאטרפון. צריך פשוט לדעת איך לעבוד עם המצלמה שלו.

יש כאן כמה ליניקים לקורסים מומלצים ולא יקרים שיכולים לסייע לכם לצלם טוב יותר וידאו וסטילס :

 

לוקשיין, לוקשיין, לוקשיין,

איך אומרים אצלכם בביזנס? לוקיישן לוקשיין לוקשיין 🙂

אז גם כאשר אנחנו עובדים בפייסבוק ואינסטגרם אנחנו רוצים להדגיש את הלוקיישן של כל נכס.

את ההדגשות האלו אנחנו נעשה ברמת המלל בפוסט, לפי פרופיל הקונה.

אם זה נכס שמיועד למשפחה, נרצה להדגיש קרבה לגני ילדים ובתי ספר, מרכזי קניות ״לסידורים״ וכו.

אם זה נכס המיועד להשקעה או לזוג צעיר, אנחנו אולי נרצה להדגיש את התוכניות העתידיות לגבי האזור וכו.

 

חשוב מאוד להדגיש את הנתונים האלו ברמת הפוסט על מנת לייצר התעניינות גדולה אצל הלקוח הפוטינצאלי.

הרבה פעמים אני נתקלת במודעות שאינן כוללות את המידע הזה, ואז אני מוצאת את עצמי הולכת לגוגל לחפש את אזור הנכס להבין יותר טוב את התשתיות הקיימות באזור.

וברגע שעשיתי את זה ״נעלמתי״ בנבכי האינטרנט הגדול. פתאום עברתי לאתר אחר, פתאום שקעתי לקרוא מאמר שקפץ לי בנושא קרוב, פתאום הטלפון שלי צלצל או שפתאום הילדים רצו תשומת לב עכשיו.

במצב כזה, קשה מאוד להחזיר ״ליד שהלך לטייל באינטרנט״.

 

לכן חשוב מאוד לתת את מירב הפרטים שאנחנו יכולים לגבי הנכס כולל הלוקיישן ברמת המודעה \ פוסט.

 

קמפיינים מומלצים למתווכים

כאשר אני עובדת עם משרדי תיווך אני עובדת בתצורת משפך תוכן וקמפיינים.

אז מה זה אומר בדיוק?

כמו בכל החלטת קנייה הלקוח צריך ״להתבשל״ עם עצמו, לבדוק, לחקור ולהגיע למסקנה כי עכשיו זה זמן נכון לפעול. אנחנו רוצים לפגוש את הלקוח ״במעלה המשפך״, כלומר הכי מוקדם שאנחנו יכולים כאשר הוא מתחיל לחשוב על הרכישה הקרובה שלו. ממש בתחילת הדרך של מחקר השוק.

למה לבזבז זמן על לקוחות שעדיין לא מוכנים לרכוש, אתם שואלים? שאלה נהדרת!
על מנת שנוכל ״להכנס להם ללב״ ולהציג את עצמנו כמומחים שאנחנו, ולייצר איתם מערכת יחסים עמוקה מספיק על מנת שהם יסמכו עלינו כאשר יהיו מוכנים לבצע את הפעולה הבאה.

 

הקמפיין הראשון שאנחנו רוצים להקים הוא קמפיין מעורבות – post engagement על מנת ״לצבוע״ את הקהל.
קמפיין זה בדרך כלל יכיל פוסטים של נכסים מסוגים שונים, והעדפה האישית שלי וידאו.

למה וידאו?

מכמה סיבות :

  • לרוב וידאו מעביר את המוצר \ הנכס בצורה הרבה יותר משכנעת
  • מהניסיון שלי בתחום הנדלן, וידאו מייצר יותר מעורבות, ולכן בפחות תקציב נשיג יותר
  • הוידאו עוד לא נכנס כסטנדרט מוחלט בפרסום בשוק הנדלן, לכן אם תקדימו לאמץ אותו ככלי שיווקי תוכלו למתג את עצמכם גבוה יותר באזור בו אתם עובדים
  • כאשר אנחנו עובדים עם תכני וידאו אנחנו יכולים לברור את הקהל שצפה בהם. כלומר : ניתן לייצר קהל אשר צפה בחלקים מהסרטון הספציפי. מה שלא ניתן לעשות עם פוסטים ״רגילים״ של תמונות.  

לאחר ״שצבענו״ מספיק קהל אנחנו רוצים להגיש להם קמפיין לידים. קמפיין זה יכול להיות או קמפיין מסוג Lead Generation כלומר, עם טופס לידים פנימי של פייסבוק, או קמפיין המרות המפנה לדף נחיתה ואו לאתר.

אם נבחר להעביר את הקהל שלנו אל האתר או דף נחיתה יש לזכור להטמיע פיקסל ופיקסל המרה במקומות הנכונים על מנת שנוכל למדוד ולבצע אופטימיזציה איכותית לקמפיין.

ואז, חוזר חלילה. אנחנו נמשיך לקדם פוסטים בקמפיין מעורבות של נכסים רלוונטיים שיש לנו ובמקביל להציג לקהל ״שנגע״ בקמפיין להשאיר לנו פרטים בקמפיין לידים מסוג מסויים.

חלוקת תקציב המדיה:

אחת השאלות שאני תמיד נשאלת היא איך אני מחליטה כמה להוציא לכל קמפיין שאני בונה.

התשובה לשאלה זו מורכבת מהמון פרמטרים מאוד סובייקטיבים לסוג העסק ומצבו.

בעסק בתחילת דרכו אנחנו נרצה לשים דגש חזק על מכירות ואו לידים. על מנת להזרים תנועה ולקוחות ״חמים״ לעסק. בעסק יותר מבוסס אני אשים דגש על חיזוק נראות המותג על מנת להתחיל לייצר את הלידים העתידיים של העסק וגם לאפשר לבעל העסק להרים את מחירי השירות והמוצרים שלו בגלל מיתוג איכותי יותר.

אני יוצאת מנקודת ההנחה שרוב מי שקורא את המאמר הזה נמצא בקטגוריה א׳ של העסקים.

מה גם, שאם אתם נמצאים בקטגוריה ב׳ אז א. כל הכבוד 🙂 וב. זה יהיה מורכב מדי להסביר איך מחלקים את המדיה בגלל שיש לקחת בחשבון גם את אסטרטגיית התוכן של המותג שלכם.

אז בואו נחזור לפוקוס : איך אנחנו מחלקים את המדיה.

דבר ראשון והחשוב ביותר צריך להחליט כמה מדיה יש לנו ברמה החודשית. המון פעמים אני שואלת לקוח חדש ״בראיון קבלה לעבודה״ שאני עורכת ללקוחות שלי 🙂 מהו תקציב המדיה שלכם?
הרבה פעמים התשובה שאני מקבלת היא : וואלה, לא חשבנו כל כך רחוק, על מה את ממליצה.

אז באופן עקרוני אני ממליצה על כמה שיותר כי ככה נוכל להביא יותר לקוחות לעסק. המשוואה ברורה לכם נכון, פשושים?

בואו נקח לשם הדוגמא תקציב מדיה של 3000 שח בחודש. 100 שח ליום פרסום.

 

בהתחלה אם אין לי ״קהל צבוע״ מוכן לעבודה, אני רוצה להשקיע חלק גדול יותר מהתקציב היומי בצביעת הקהל, קרי קמפיין פוסט אינגיימנט.

ואז לאחר כ10 ימים להתחיל קמפיין רימרקטיניג על הקהל הזה עם קמפיין lead generation, נניח, על מנת לגייס לידים לעסק.

אם הגעתי לעסק שפועל כבר תקופה סביר להניח שאני אתחיל ההפך, בהתחלה את מרבית התקציב אני אפנה לטובת קמפיין רימרקיטינג ואז רגע לפני שאגיע למיצוי סופי של הקהל הקיים אתחיל לפעול להביא קהל ״טרי״ לעסק.

רוצים לקבל במתנה סרטון הדרכה איך לבנות קמפיין מסוג lead generation ולהביא לקוחות לעסק שלכם?

הרשמו כאן ותקבלו במייל אוטומטי לינק לסרטון ההדרכה.

 

4 Comment on “המדריך המלא לשיווק משרדי תיווך בפייסבוק”

  1. כתבה מצויינת

  2. שלום רב,
    אשמח לקבל סירטון הדרכה חינם להתקדמות ל:
    Lead generation.
    בברכה,
    חי משה בנימין
    מ.ב נדל"ן

  3. כתבה מיקצועית ומאתגרת,אשמח לקבל סירטון הדרכה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *